likebieber.blogg.se

2013-08-31
18:02:00

Chapter 2 - Beautiful brown eyes
"Blazie, vi åker nu!" ropade John från köket. Jag sprang in i badrummet som låg bredvid mitt rum och tog min väska från handfatet. Jag sprang ner för trappan och satte på mig mina converse innan jag ställde mig upp och kollade på John som stod vid dörren.
"Är du redo för andra dagen i skolan?" frågade John och öppnade dörren. Den kalla luften slog emot mig och fick mig att rysa. Det håller på att bli vinter och snön kommer snart täcka marken med små vackra snöflingor. Jag älskar vintern, det är så fint och tyst.
"Ja, det ska bli kul." svarade jag och log mot honom. Han log tillbaka och tog bilnycklarna från det lilla bordet som vi har i hallen innan han gick ut.
"Hej då, Nina!" ropade jag innan jag stängde dörren. Jag gick till bilen och satte mig i passagerarsätet. John startade bilen och körde ut på vägen.
 
"Hej då Blaz, lycka till." sade John när vi hade stannat utanför den stora skolan.
"Hej då." svarade jag innan jag klev ur bilen och stängde dörren. Jag vinkade till John innan han åkte iväg till jobbet, han jobbar på ett företag som heter Tranx. Dem sorterar alla viktiga papper, ett väldigt tråkigt jobb om man frågar mig. Jag vände mig om och gick mot skolan. 
 
Jag öppnade mitt skåp och lade in väskan. Jag hade fått alla böcker och saker jag behövde igår. Jag tog matteboken och stängde skåpet. Jag hade inte matte igår, så jag vet inte vem som är lärare. Jag gick till sal 113 och öppnade dörren. När jag gick in kollade alla på mig i ren nyfikenhet, alla undrar väll vem den nya eleven är. Läraren var en han, en ung han som inte såg så illa ut.
"Du måste vara miss Frost. Välkommen, jag är Mr. Ewing." sade Mr. Ewing och log. Han verkade vara snäll, hoppas att han är bra också. 
"Du kan sätta dig bredvid miss May." Jag svepte med blicken över alla bord och fick syn på Ryan, han satt i mitten bredvid en kille som såg ut som en gud. Han hade brunt hår och bruna ögon, han såg för perfekt ut för att vara mänsklig. Han måste vara en vampyr, vampyrer ser perfekta ut för att locka till sig människor mycket lättare. Min blick gick till en tjej som räckte upp handen lite diskret. Hon hade långt rött hår. Det var rött som blod, eller kanske ett väldigt rött äpple och hennes ögon var bruna.När hon såg att hon hade min uppmärksamhet vinkade hon till mig för att säga att det var hon. Hon satt bakom Ryan och den urläckra vampyren. Jag log mot henne och började gå fram till hennes bord.
"Hejsan." sade jag och satte mig på stolen bredvid henne. 
"Hej! Jag heter Candice, Candice May." sade Candice och log.
"Jag heter Blazie Frost." sade jag och log tillbaka och öppnade matteboken, för att börja göra de sidor som Mr. Ewing hade skrivit på tavlan.
 
"Blazie, Blazie vänta!" ropade en röst bakom mig. Jag vände mig om för att se Candice springa för att komma ikapp mig. Jag hade nyss haft bild och franska och Candice var inte med i någon av de lektionerna.
"Hej Candice." sade jag och log. Candice log tillbaka och försökte hämta andan. 
"Hej Blazie, vill du hänga med mig och min kompis Remy och äta lunch?" frågade hon och drog handen genom hennes röda hår för att få bort tovorna. 
"Gärna, jag ska bara lämna mina böcker." svarade jag och började gå mot mitt skåp.
"Jag följer med!" sade Candice och gick ikapp mig. Jag log mot henne innan jag vände mig mot mitt skåp och låste upp det. Jag lade in böckerna och stängde skåpet. 
"Då är jag klar." sade jag och vände mig mot Candice som stod lutad mot skåpen bredvid mina och kollade på en kille med brunt krulligt hår och gröna ögon. Han stod och pratade med några andra killar vid ett par skåp några meter ifrån oss. Hon verkade inte höra mig för hon var för upptagen med att kolla in den där killen. 
"Din pojkvän?" frågade jag och knuffade till henne på axeln. Hon ryckte till och kollade frågade på mig. Hon hade inte hört mig. "Pojkvän?" frågade jag igen och nickade mot honom. Hon kollade på honom igen innan hon vände sig mot mig igen och skakade på huvudet. 
"Nej, men jag har världens crush på honom." sade hon och vände huvudet för att kolla på honom igen. 
"Jaså, vad heter han?" frågade jag och log mot henne. Dem skulle faktiskt passa bra ihop.
"Han heter Edward Kingsbury och han är så snygg!" sade hon och kollade drömmande på honom. Jag skrattade åt hur kär hon var, det var gulligt.
"Ni skulle passa bra ihop." sade jag och skrattade när jag såg hur glad hon blev av den lilla meningen. "Kom nu, jag är hungrig." Jag tog tag i hennes arm och drog med henne till matsalen. 
 
Jag tog min bricka med ett glas vatten och en tallrik med makaroner och korv på. Jag gick efter Candice som gick mot ett bord där en tjej med långt brunt hår och bruna ögon. Jag antog att det var Remy.
"Hej Candy och Candy's kompis, jag är Remy, Remy Carsson" sade Remy när jag och Candice satte oss ner och log mot oss. 
"Hej, jag heter Blazie Frost." sade jag och log mot henne.
"Blazie är ny och jag tänkte att hon kunde vara med oss." sade Candice till Remy.
"Vad kul! Har du nyss flyttat hit?" frågade Remy. 
"Ja, vi flyttade hit för en vecka sen." svarade jag och log mot dem.
"Så vart flyttade du ifrån?" frågade Candice och tog en tugga av maten.
"Vi flyttade från Xion." svarade jag och åt upp min mat.
"Från storstaden till den här lilla hålan." sade Remy. 
"Ja, så kan man se det. Men jag gillar det här, det är mysigare här." sade jag och log.
"Blazie, vad har du för lektion efter lunchen?" frågade Candice.
"Jag har musik, ni då?" frågade jag.
"Vi också! Vad kul, då kan vi gå dit tillsammans!" sade Candice uppspelt och log glatt mot mig. "Ska vi gå?" frågade Candice innan jag hann svara. Remy och jag nickade och vi reste oss upp innan vi ställde undan våra brickor. 
Vi gick till musiksalen och satte oss på stolarna som stod som en cirkel , mitt på golvet. Candice satt i mitten och jag och Remy på sidan om henne. Salen fylldes på med elever och sist kom den snygga vampyren med läraren i släptåg.
Han satte sig tre platser ifrån mig och drog handen genom sitt bruna hår. 
"Idag är Mrs. Moon sjuk, men hon har gett mig information om vad ni ska göra. Ni ska skriva en uppsats om klassik musik. Ni ska välja en person som levde under 1700-talet och skriva vad han/hon gjorde, vad de är känd för och era egna tankar kring denna personen. Ni ska lämna in denna uppsats på måndag nästa vecka." sade vikarien och satte sig ned vid pianot som stod i det högra hörnet.
 
Jag stod vid mitt skåp och lade ner musikuppsatsen som jag påbörjat i väskan. Jag skriver om Mozart, han är den ända jag känner till från 1700-talet.
Jag stängde skåpet och såg att vampyren stod vid sitt skåp som låg några skåp ifrån mig. Han vände huvudet mot mig och mötte min blick. Hans ögon var så vackra. Jag hade aldrig sett så vackra ögon i hela mitt liv. Dem var magiska och jag kunde inte sluta kolla på honom. 
"Justin, kommer du eller?" ropade Ryan som stod några meter bort från honom. Så han namn var Justin, det passade honom. Justin vände sig mot Ryan och stängde sitt skåp. Han kollade på mig en sista gång innan han började gå mot Ryan.
 

Jag vet att det var jättelänge sen jag skrev någonting och det är jag ledsen för, jag är sjuk så jag skrev det här kapitlet idag och jag hoppas att ni gillar det.
 
Candice May spelas av Ariana Grande
Remy Carsson spelas av Selena Gomez
Edward Kingsbury spelas av Harry Styles
Justin Bieber spelas såklart av sig själv
 
Jag har inte bestämt vem som spelar Blazie, men ni kan gärna komma med förslag om vem ni tycker. Blazie är blond och har blåa ögon.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: